BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 4, 2013

Appearance

Assalamualaikum
(Waalaikumussalam)


kalau sape tak tau, 
ade certain region kat johor ni boleh dpt channel singapore n indon.
kat area umah aku susah gela nak dpt channel indon.
kdg2 dpt kdg2 tak dpt.

pernah satu hari tu
abah tukar antenna yg siap boleh tuning 360 degree pakai remote.
start dari situ lah baru boleh dpt channel indon.

mase tu aku kecik lg.
sekolah rendah.
mungkin sblm drjh 3.

mase tu mmg jakun n pelik.
mana tak nye, org indon kalau nyanyi sedap,
tp bila ckp, sumpah tak paham.
aha
mmg totally lain la nyanyi n ckp indon.
^^

start dari situ baru aku lebih explore ttg indon.
internet pn mase tu sgt limited

sbnrya bukan psl suara indon je yg aku pelik masa tu.
appearance org indon pun aku tgk pelik.
aku siap tanya abah, org tu islam ke?
sbb mase tu tgh bukak channel ape tah.
semua pompuan dlm channel tu tak tutup aurat.
seksi
menggoda
bla bla bla


dlm kepala aku mase tu mmg dah set,
asal muka melayu je, mesti islam.
automatic kena ttp aurat.
so aku jd pelik
indon antara negara islam terbesar.
tapi...


tu mase aku kecik.
mase skrg ni,
kat mesia pun dah 2x5.
nama je islam
tp aurat tah ke mana

aku baru balik dari kedutaan iran.
seriously seram tgk org2 dlm tu.
perempuan n lelaki iran yg aku tgk dlm tu seriously good looking.
lawa,hensem.
tapi perempuan diorg lawa yang "seram".
tapi lelaki diorg hensem yang "seram".

ape yang aku tahu,
majority iran adalah syiah,yahudi dan kristian.
sunni hanyalah minoriti.

"seram" yg aku maksudkan ialah
cara appearance diorg.
tak melambangkan islam.
yang lelaki dgn die rambut, pakai rantai,bersubang.
yang perempuan semua pakai selendang nampak rambut.
seksi
make up tebal2
lelaki salam perempuan

Ya Allah, jauhkan lah kami dari golongan org yang mcm ni.
Kau bagilah aku pasangan hidup yang boleh menjaga agamaMu.
Kau bagilah aku psgn hidup yang tak mengheret aku ke dlm nerakaMu.
Kau pilihlah kami sebagai ahli surgaMu
ammmennnn



0 comments: